jump to navigation

Kaj jo je prineslo od kod…? Vešča zvečana 31 avgusta, 2009

Posted by allesmedvesek in Uncategorized.
Tags: , , , , ,
trackback
Antheraea polyphemus, adult male
Image via Wikipedia za primerjavo

Pozno zvečer 14. avgusta sem kot ponavadi sedel za računalnikom in v določnem trenutku sem na oknu zaslišal in zagledal neverjetno veliko veščo. Tako veliko, da sem prvi trenutek vse skupaj ignoriral. Šele ko je vešča v drugem poizkusu iskanja mesta za pristanek ponovno povzročila nekaj ˝hrupa˝ sem ugotovil, da ne sanjam.

Glede na nekaj prelistanih strani iz Wikipedie in razpon kril 14,6 cm, bi lahko ta vešča bila, samica vrste Antheraea polyphemus, kar pa je nekoliko nenavadno saj naj bi omenjena vrsta živela v Severni Ameriki. Lahko bi bila tudi Opodiphthera eucalypti, ki tipično živi nekje v Avstraliji?

Vsekakor je največja vešča videna, kar se mene tiče in tudi najstarejša oseba v bližini (mama) se ne spomni, da bi kdaj videla tako XXL veščo.

Vešča

Razpon kril s te slike 14,6cm

Vesca2

Vesca3

Nadlegovanje je ni motilo

Nadlegovanje je ni motilo

Reblog this post [with Zemanta]

Komentarji»

1. stavnica expekt - 23 oktobra, 2009

Krasna vesca oz metulj.

2. matjaž - TheTiger47 - 26 oktobra, 2009

mi smo takih videli kar nekaj v preteklih letih, nekje sem slišal za izrast “krpaste vešče” oziroma nekaj v tem smislu. velike skoraj kot mali krožnik.
zanimivo je videti kako se zaletava ob luč in z nje sipa prah. (jasno smo jo rešili preden bi poginila – čeprav je malo smešno kako človek vedno “rešuje” nekaj kar je neznane ali srčkano, za komarje in navadne vešče nam pa ponavadi ni mar)

allesmedvesek - 1 novembra, 2009

Hvala za info.

3. denis glavina - 26 septembra, 2010

živjo!
po sliki sodeč (žal barve niso najboljše) bi jaz rekel da je to sviloprejka (antheraea yamamai) v sloveniji so se razširile potem ko je nekaj odraslih primerkov ušlo v naravo,namreč v sredini 19.st. je bilo predvsem na dolenjskem in gorjancih nekaj neuspešnih poizkusov pridelave svile

4. Petra - 26 junija, 2014

To je jamamaj – sviloprejka s Kitajske, ki je pred cca. 100 leti ušla pridelovalcu svile iz Velikega Slatnika pod Gorjanci in se razširila po skora vsej Evropi.

allesmedvesek - 27 junija, 2014

Hvala.

5. tptptp - 17 avgusta, 2014

Tudi jaz sem letos prvic videl kaj takega….sem bil kar presenecen nad velikostjo.

Lp


Komentiraj